بخش سوم گرافیک در زبان برنامه نویسی ++C
در این بخش علاوه بر مرور بر line ، دایره یا circle را توضیح می دهیم. با توجه به بخش اول گرافیک در زبان ++C فایل پروژه را ساخته و linker ها را اضافه کنید. میخواهیم با line و circle بنویسیم: نامیرا
عکس 1 سورس کد این برنامه را نمایش می دهد.
عکس 1

نحوه نمایش پنجره خروجی و کدهای آن و همینطور line در بخش اول و دوم کامل توضیح داده شده است (در صورتی که نمی دانید، از پایین همین پست پیوندهای رجوع به بخش اول و دوم را قرار داده ام).
ابتدا توجه کنید که خطوط آبی رنگ توضیحات یا comment هستند. ما خط ها و دایره ها را شماره گذاری کرده ایم. برای comment گذاری در یک خط می توانید از // استفاده کنید و سپس توضیحات خود را بنویسید.
تابع ()circle برای رسم دایره دارای پارامترهای زیر است:
(circle(int x ,int y ,int radius
x موضعیت عرضی نقطه مرکز شکل دایره از نوع صحیح یا int است.
y موقعیت طولی نقطه مرکز شکل دایره از نوع صحیح یا int است.
radius شعاع شکل دایره از نوع صحیح یا int است.
خروجی این برنامه مانند عکس 2 خواهد بود:
عکس 2

_____________________________________________________________________________
ورود به بخش اول گرافیک در زبان ++C
ورود به بخش دوم گرافیک در زبان ++C